onsdag 2 juni 2010

Bilfunderingar

"Jag kan sitta i bakluckan", sa Oscars kompis när jag meddelade att bilen tyvärr redan var fylld till sista platsen. Oscar och S hade planerat att leka efter skolan och eftersom Johanna också hade en kompis med hem från dagis, fanns ingen plats kvar och att placera någon i bakluckan var uteslutet. Ska det behövas en större bil tro? För att få plats med de små kompisarna? Snart vill väl Gustav också ha med sig folk hem; jag som hade siktat in mig på en liten smidig snygging (bil) framöver kan nog glömma det; det är nog dags att fundera på en...ja, vad de nu heter de där större modellerna. Forden får dock duga ett tag till, om den nu håller ihop vill säga. I morgon blir jag 3000 spänn fattigare efter hjullagerbytet och jag tycker mig ana ett fortsatt missljud när jag startar bilen.

Inga kommentarer: