söndag 26 oktober 2008

Bröllop

Veckan som gick rusade förbi i en oesdvanligt hög hastighet. Det var egentligen inte så mycket som stod på programmet men trots det hade jag att göra nästan hela tiden.

Förra helgen hjälpte vi Stefan och Mariann att flytta från lägenheten i Björkekärr till huset i Lerum. Jag var väl inte till någon större hjälp i fråga om att bära men jag frigjorde en del köksporslin från tidningspapper och satte in det i köksskåpen. Johan bar däremot möbler och andra tunga saker som resulterade i viss träningsvärk dagen därpå (lägenheten låg på tredje våningen utan hiss!).
På söndagen var det gymnastik för Johanna och denna gång fick Gustav följa med och titta på sin storasysters kullerbyttor.
På måndagen var det simskola för Oscar i vanlig ordning och han var som alltid lika hemlighetsfull om vad de fick göra för övningar. Föräldrarna får nämligen inte vara med och se vad barnen gör. Oscar påstår att han inte kommer ihåg vilka övningar och lekar de hittar på men en gång sa han att han dök från kanten och simmade under vattnet med öppna ögon...
Tisdag-torsdag var barnen på dagis och jag var i stan för att titta på kläder till lördagens bröllop.
Jag hittade en fin klänning och blev mäkta stolt när jag insåg att strl. 38 satt som gjuten. När jag kom hem och skulle klippa av lapparna, såg jag snopet att det var en mammaklänning! Ja, ja, det var faktiskt inget som syntes!
På lördag förmiddag körde Johan och Gustav Oscar till mulle och Johanna följde med mig till frissan. Jag hade ingen aning hur jag ville klippa det; det enda jag visste med säkerhet var att det långa håret skulle bli kort. Och det blev kort!
På rådhuset klockan tre blev Stefan och Mariann äkta makar. Tre minuter senare var allt avklarat och vi tågade ut på Gustaf Adolfs torg. Senare blev det en fantastiskt mysig och god middag på Svea Hof. Eftersom vi hade ett gäng barn i olika åldrar med oss, var vi inbokade i vinkällaren där vi var det enda sällskapet.
Idag vred vi tillbaka klockan så dagen har känts lite längre än vanligt. Gustav och jag vaknade vid halv tio (gammal tid) och då hade övrig familj varit uppen någon timme redan. Oscar och hans kompis från dagis lekte några timmar, Johan var iväg till media Markt och kom hem med en platt-TV som vi tänkte inviga ikväll! Därefter bar det iväg till Lerum och födelsedagskalas för kusin Kalle som fyllde 4 år.
Nu gråter Gustav (nä-nä-nä-nä...) vilket betyder hunger.

1 kommentar:

Johanna sa...

Men vad roligt! Hälsa och gratulera din gifta broder från oss!

Sak verkligen bli kul att ses igen.
Många kramar från Joe & Axel