torsdag 28 maj 2009

snabbsummering

Som ni säkert redan har insett, har jag tagit en liten paus i mitt skrivande. Det beror dels på att jag har haft oändligt mycket att göra, dels på att jag inte har kunnat fokusera på att skriva ner vardagens händelser. Här följer en mycket kort summering av den senaste tiden:

Kreta- underbar avkoppling, barnen i poolen, solen som värmde, Gustav lyckligt plaskande med de små tårna i klarblått vatten, god mat och underhållning från stora scenen varje kväll, målet med resan (avstressande tillvaro)blev uppfyllt.

Nytt hus- jo, det blir flytt till drömhuset...ja, våra drömmars planlösning och uppvuxen, prunkande trädgård med plats för studsmatta och lek, Oxelvägen till försäljning, aldrig insåg jag att hus-styling innebar så mycket jobb, ryggen uppmanar till stillhet, visning, spekulanter, hoppas...

Övrigt- Oscar har tappat två tänder och de nya är redan på god väg, Gustav har två små gryn som lyser vita när han skrattar, kryper runt i ett allt högre tempo för varje dag, reser sig mot möbler, fingrar på förstärkaren, älskar fjärrkontroller, leker med sina syskon, Johanna har hår ner till fötterna (jo, det sa hon igår: mamma, jag har så långt hår att det går ner till fötterna), sommarvädret bjuder till små lekar med små kompisar i grannhusen. Grillen vi fick (tack mamma & pappa!) ska invigas i helgen och vi ska inte göra något annat än att bara vara!

Inga kommentarer: