onsdag 3 juni 2009

Mamma

"Mamma"...sa Gustav idag! Vilken lycka att höra det ordet för första gången från den yngsta i skaran av barn. Jag höll på att fylla diskmaskinen med frukostskålar när jag hörde den lilla stämman från vardagsrummet; "mmmmamma" och sedan de små händerna och knäna mot golvet och i full karriär mot mig, litet dunigt huvud mot min kind, så underbart att orden inte räcker till. Det väger upp det faktum att mors dag glömdes bort i söndags...

Vi försov oss i morse för första gången på år. Klockan var över åtta när Gustav började röra på sig bredvid mig. Johan hade åkt till flygplatsen för färd upp till huvudstaden någon gång i ottan. De stora barnen sov en liten stund till och medan de åt frukost ringde jag dagis och berättade att vi skulle bli sena den här dagen.

Igår var Mia; Henrik & barnen här för en kvällsfika och jag hade lovat bad i vattenspridaren men nordanvindarna ökade i styrka och kylan var överhängande. Det till trots åkte badkläderna på och barnen sprang skrattande genom vattenfallet.

Ute blommar flädern och om ett par helger ska mamma och jag föra mormors tradition vidare och åka ut till Hönö och plocka fläderblommor till saft.

Inga kommentarer: