tisdag 9 juni 2009

Trötthet

03:10 vaknade Gustav och tyckte att han skulle ta igen gårdagens uteblivna lek och krypövningar och för att han inte skulle ramla ner från den höga dubbelsängen, fick jag med slutna ögon fånga in honom lite här och lite där. Till slut kom han åter till ro och även jag slumrade till med fåglarnas kvittrande i öronen. Penicillinet verkar dock göra susen så snart är väl Gustavs öroninflammation ett minne blott. Förhoppningen är också att han ska sova lite bättre på nätterna så att jag också snart får en hel natts sömn. Jag har inte sovit en hel natt på snart ett år...det får sina konsekvenser. Idag hade jag helt glömt att barnen skulle ha med sig lunchmatsäck till dagis; något jag normalt sätt aldrig skulle missa. På en kvart lyckades jag, glömskan till trots, tillaga sex pannkakor som packades ner tillsammans med varsin banan, saft och några sesampinnar i ryggsäckarna. Att jag fick kortslutning i hjärnan av stress och trötthet och inte direkt insåg att mjölken brukar stå i kylen, behöver jag ju inte gå in närmare på...

En skön och välbehövligt slapp helg avslutades i detta tecken hemma hos mor och far där vi firade en försenad mors dag. Det bjöds på underbart god grillad mat med olika tillbehör som både stora och små avnjöt.

Igår var det besiktning av vårt hus så vid nio droppade två besiktningsmän och det "unga tjejparet" (mäklarens ord) in. Jag tog med mig barnen till lekplatsen och Johan skötte rundvandringen av besiktningsmän och köpare.

Nu ska jag, medan Gustav sover, passa på att skriva ihop det personliga brevet till mitt cv, bädda barnens sängar, sätta på en kopp kaffe och...nä, det får räcka så.

1 kommentar:

Marie sa...

Jobbsök på gång? Kram