onsdag 14 april 2010

Freestyle

Drömde att jag hade blivit kvar på jobbet med massor av av jobb och att mörkret började falla och att dagsavslut och omsättningar aldrig stämde vad jag än gjorde. Plötsligt hörde jag någon som öppnade dörren till mottagningen och där stod personen som städar och jag insåg att jag hade varit kvar på jobbet hela natten. Shit, vilka effekter det här jobbet har på mig. När jag vaknade (mitt i natten)hade jag ingen aning om var jag och Johan hade hört mig säga "Jag hittar inte ut".

Det var i alla fall väldigt skönt att sluta halv tre igår och kunna hämta de små i vettig tid. Glad i hågen (vad betyder hågen?)ropade jag hej till Oscar men fick inte den minsta respons. Han ville stanna och leka klart Bensinstation (?) med de andra barnen. Johanna och en kompis hade bestämt att de ville leka efter dagis och det gick ju bra så Elvira hängde med på den fortsatta dagishämtarturnén. Gustav och de andra dagisbarnen var ute och grävde i sanden och han kom springande och slängde sig mot mig med uppsträckta armar.

Väl hemma blev det saft och kex på altanen för barnen medan jag satte mig med en kaffe och blundade några minuter i solen. Jag satt och lyssnade på de olika lekarna; Oscar och några grannkompisar lekte något slags jage och sprang runt på gräsmattan, J och E gungade, lekte med Barbie och hoppade hopprep och Gustav befann sig någonstans mittemellan när han inte hällde ut saft eller ritade med gatukritor på mina byxor.



Vår sångfågel med sin 'freestyle'. Förmodligen skulle ingen i hennes ålder förstå vad hon pratar om när hon säger 'freestyle' och visst skulle man kunna säga cd-spelare som det ju är men 'freestyle' går precis lika bra.

Inga kommentarer: