onsdag 14 juli 2010

Ensam hemma del 3

Okej, ensam-hemma-följetongen börjar bli lite tjatig men imorgon blir det fullt hus igen när de kommer tillbaka hem. Solen och värmen fick dem att stanna ytterligare några dagar och jag fick också njuta av två soliga stranddagar med många dopp i det svalkande blå då jag tog bussen för en minsemester på den sydliga slätten.

Jag försökte nyss att lägga mig i en av vilstolarna på altanen men hettan är extrem så det är skuggläge som gäller.

Hur trött blir man inte på dessa telefonförsäljare som jagar efter att sälja, sälja, sälja. (Med nasal röst)"Ja, hej Ann! Hur står det till idag? Mitt namn är bla bla bla...Är Johan Kittel(le) (med betoningen lagd på andra stavelsen) hemma? Jaså nähä men du är väl frugan då kan tänkas? Jag kanske kan höra med dig då, ANN" En lång rad fula ord svepte förbi i huvudet på mig men inte säger man väl så till någon annan?!! Ett lojt "Du får ta det med Johan Kittel(le)", sa jag istället. Nästa gång ska jag...säga något helt annat.

Tack och lov ringde lilla J strax därpå och fick mig på andra tankar. "jag längtar efter dig mamma". Snart kommer ni, små ungarna!

Inga kommentarer: