torsdag 4 oktober 2012

VAB

Middagen undanplockand, ungarna framför tvn och jag har redan påbörjat helgen med ett litet glas vitt. Johan har teambuildingkväll med kollegorna; de lagar mat och provar viner på Swedish Taste. Själv har jag åtnjutit klassikern Flygande Jakob. Atmosfären skulle jag kalla vardaglig och klientelet en aning trött, åtminstone den yngre publiken som periodvis vägrade använda bestick för att det var så jobbigt. Utan tallrik blev det ännu jobbigare. Därefter, tyvärr efter vissa hot om tidig sänggång, slank maten ner utan mankemang. Efter två och en halv dagars vab med äldste sonen har det hunnits med både städning, tvättning, strykning, stickning och tvättning av fönster. Och där har vi dagens dilemma. När vi flyttade in i detta hus, var vart och ett av fönstren spröjsade med ett kors. Jag har inte ägnat detta några större tankegångar förrän då just idag. Helt plötsligt såg jag enbart dessa kors och de var dessutom vädigt smutsiga vilket också blev väldigt tydligt när jag stod och stirrade ut. Av med alla spröjs på nedervåningen. Hmmm...mycket bättre...eller..? Johan upplevde att fönstren blev så stora och visst, det blev väldigt mycket ruta men å andra sidan så klyvs inte landskapet utanför av ett kors. Nu känns det inkonsekvent med några fönster med kors och några utan. Rena är de i alla fall och Johan har helgen på sig att fundera för han och killarna ska vara själva fram till söndag kväll. Johanna och jag tillsammans med Mia och Signe ska på tjejhelg i Skåne. Närmare bestämt hos Carina och Holly. Det ser vi verkligen framemot. J och jag anländer med buss till Malmö där vi ska luncha med farmor/svärmor Britta och därefter blir det shopping och sedan möter vi upp M och S för vidare färd mot Rydsgård. Nu ska jag göra barnen sällskap till favoriten Fixa rummet på svtB.

Inga kommentarer: