torsdag 23 juli 2009

Egentid igen!

Gårdagen inleddes tillsammans med mamma och min moster med ett besök vid mormors grav; hon skulle ha fyllt 90 år.

Barnen var hemma och stojjade med kompisarna och på eftermiddagen skjutsades Oscar till Oliver vars pappa hade förberett utflykt med korvgrillning.

Vid femsnåret mötte jag Mia i stan och vi satte oss på Smaka och åt middag och drack vitt vin. Därefter fortsatte vi över gatan till Skål där vi fördjupade oss i livets olika skeenden. Vid halv tio skildes vi åt; hon cyklade iväg till sitt Masthugget och jag inväntade Grön Express.

Idag har mina fötter, bokstavligt talat, fått sig en avhyvling. För första gången i mitt liv har jag varit på fotvårdsbehandling, vilket var helt fantastiskt. Först ett fotbad med oljor och massagestenar, sedan den där avhyvlingen, filning och insmörjning med massagekrämer av olika slag. De nya fötterna kanske inte kan jämföras med Gustavs lena sidenhud men inte så långt ifrån.

Nu är det bara en dryg vecka tills vi får nycklarna till huset! Flyttlasset går den åttonde augusti.



Utsikt!

Inga kommentarer: