måndag 6 juli 2009

Egentid

Tänk att påbörja en sak och faktiskt få avsluta den utan avbrott för att Gustav står och drar i mina byxben och vill ha min uppmärksamhet. Johan hade sin första semesterdag idag så det blev quality time med pappa för honom under förmiddagen. I morse besteg jag det berg av strykkläder som sedan allt för lång tid har fått mig att backa så fort jag öppnat dörren till tvättstugan. Kläder jag nästan glömt att jag hade dök upp och helt plötsligt kändes det inte lika akut att shoppa nytt till barnen. Jag startade vid halv tio och när klockan var tolv, kunde man inte ha anat förödelsen ett par timmar tidigare. En stund senare var det dags att kalla hem barnen från sina kompisar för att bege sig till Christian & Tina för att äta lunch. Borta var den gröna 70-talstapeten i vardagsrummet och plastmattorna på övervåningen hade ersatts med smakfull parkett. Tina strålade och magen hade vuxit sedan vi senast sågs, Christian fixade korv på grillen som vi åt på uteplatsen och Johan och jag torkade utspilld saft, en utslagen kopp kaffe och Gustavs kräk. Barnen var med andra ord i toppform!

Idag fick jag ett telefonsamtal från rektorn på en av de skolor som jag har sökt tjänst vid inför hösten och hon ville att jag skulle komma på intervju! Det känns roligt trots att jag egentligen inte hade tänkt börja jobba förrän efter jul. Gustav är ju fortfarande så liten och det känns tidigt att sätta honom på dagis redan i höst men eftersom Johan i så fall ska vara pappaledig en eller två dagar i veckan, blir det ju inga långa dagar för honom.

Imorgon är det dags för mitt tredje träningspass på SATS här i Mölnlycke. Först cykling en halvtimme och sedan en halvtimmes coreträning. Motivationen och målet är annorlunda den här gången. Visst vill jag få en fastare kontur(...:)) men det känns viktigare att faktiskt bli starkare för att orka en vardag med jobb och tre barn och att få egentid med fokus bara på mig själv.

Inga kommentarer: