onsdag 8 juli 2009

Sovmorgon

I morse väcktes jag ur min skönhetssömn av att en kompis till Oscar knackade på altandörren. Det var helt okej, insåg jag när klockan i köket visade halv tio (!). Efter ett par minuter var två tredjedelar ab barnen ute ur huset och i full färd med att leka med sina små kompisar. Själv intog jag kaffet i lugn och ro medan jag läste tidningen. Johan underhöll Gustav på övervåningen samtidigt som han ringde runt till olika myndigheter och telefonbolag inför flytten.

Resten av dagen bestod av packning av vinterkläder, rensning och åter rensning av prylar som jag för länge sedan glömt att jag hade. Fyra stora svarta sopsäckar har skickats av till insamling. Fler lär det bli.

När lunchen var klar förvandlades det helt okej sommarvädret till ett ruskigt regnväder men en stund senare sken åter solen. Barnens kompisar stannade på pannkakslunch och så även mamma Karin som kommit för att hämta hem sina små.

Nu har barnen städat sina rum, fått på pyjamas, ätit popcorn och till slut borstat tänderna.

Imorgon bär det av ner till farmor och farfar i Skåne och vi hoppas de bjuder på fint väder. Vi funderar på Tivoli i Köpenhamn en av dagarna, en Österlentur och att försöka hinna träffa lite vänner och bekanta.

Inga kommentarer: