måndag 10 maj 2010

Energy

När jag efter en lång arbetsvecka klev in genom dörren i fredags vid 6-tiden och Gustav med uppspärrade ögon och små hoppsasteg i hallen tjöt "maaammaaa", kände jag mig som en trött men ytterst lycklig mamma. Jag tänkte att den här helgen ska få gå i lugnets tecken.

Lördagsmorgonen, antydan till halsont till trots, överraskade med full energi. J hoppade över fotbollen och kosläppet kändes inte lockande denna regniga förmiddag. Lilla J och jag planerade en mor-dotter-dag med syfte att välja färg till hennes rum och senare en inpirationstur till IKEA. På Colorama hittade vi alla möjliga roliga stickers som man enklelt fäster på väggen; J ville ha ett träd, sen fjärilar, sen blommor och sen fastnade hon för en prickig sopborste som inte hade något alls att göra med vare sig tapeter eller färg. Till slut hittade vi en färg som passade perfekt.

Väl hemma fortsatte energiflödet, så efter att vi burit ut alla J's saker, täckte jag golvet och satte igång med målningsprojektet. Jag vet inte, men jag kan verkligen längta efter att få tapetsera och måla; det är så roligt så efter J's rum väntar Oscars rum på lite ny färg på väggarna.

Soliga söndagen innehöll barnalek och lite räfsande i trädgården och efter fika hos de förra grannarna, bar det av till gympa med J.

Jag hoppas att energin håller i sig under veckan så att jag kan grejja i J's rum på kvällarna.

2 kommentarer:

Marie sa...

Du tar väl före- och efter-bilder? Sånt är bland det roligaste jag vet:)

Ann sa...

Nej...i målande stund slog det mig också men jag tar några "nästan-före" och efterbilder blir det definitivt!