måndag 27 september 2010

Vid lunchtid i lördags körde jag iväg till Högsbo 421 för att inhandla lite höstkläder. Det hela gick väldigt snabbt och tur var väl det för jag hade inte orkat sicksacka mig fram i folkhavet så mycket längre denna löningslördag. Glad över mina inköp satte jag nyckeln i tändningslåset, bilen gick igång, men växelspaken satt som fastgjuten i parkeringsläget. Knappen som måste tryckas in för att kunna nå backen var omöjlig att rubba trots ihärdiga försök att med foten nedtryckt få loss spärren på bromspedalen. Jag startade om bilen flera gånger med samma resultat. Imman började tätna på bilrutorna och hade det varit mörkt ute och bilen varit parkerad på en liten skogsstig, så hade den läskiga musiken börjat nu. Nu stod jag dock på en överfull storköpsparkering. Jag ringde Johan som heller inte kunde förstå felet men som den fantastiske man han är, satte han in alla tre barnen i sin bil och kom till min undsättning. Han gjorde det som jag också borde ha kúnnat komma på; nämligen slå upp rätt sida i instruktionsboken....Det var ändå inte helt enkelt att få spärren, som normalt är bromsens uppgift, att släppa. Till slut kunde vi åka hemåt allihop.

Nu ska jag iväg till jobbet.

Inga kommentarer: