onsdag 10 mars 2010

Job in the city

Igår var det dags för andra intervjun på jobbet som jag sökt. Mitt i city, tre trappor upp, toppfräscha lokaler ligger alltså mitt nya jobb! Jag insåg ganska snart att jag var tilltänkt för den nya tjänsten, närmare bestämt när jag i personalrummet upptäckte tårtan mitt på bordet och efter en stund ramlade nästan hela personalstyrkan in och gjorde mig och chefen sällskap. Hur avslappnat och trevligt som helst blev det och när tårtan och latten hade inmundigats, hämtade chefen papper att skriva under. När all formalitet var klar berättade han att jag skulle boka in vecka 33 i almanackan och förberedde mig på tre dagar out of town. Vid förra årets kick-off hade de bestigit Kebnekajse men inga större avslöjanden gjordes inför detta års begivenhet. Dessutom ville han att jag skulle jobba ett par dagar på en av de andra praktikerna i Ljungby några dagar i maj och sa att jag kunde förbereda min man på att ta ledigt då för tanken var att hela familjen skulle följa med och medan jag jobbade skulle de bjudas på ett besök på Astrid Lindgrens värld.

Tjänsten är på deltid 50-60%, vilket passar mig perfekt. Nu kommer jag äntligen ha både tid och råd att jobba på mina andra projekt!

Jag börjar mitt nya arbete som receptionist på Elmborgs tandvård 6 april. Men redan på onsdag om en vecka ska jag vara med som bredvidgående. Det var en del nya datasystem som jag behövde sätta mig in i relativt snabbt. Det ska bli så roligt!

5 kommentarer:

Johanna sa...

GRATTIS!!!! Så roligt. Då kanske vi kan få till en lunch framöver?

Ann sa...

Absolut!

Ingrid sa...

GRATTIS! Låter ju helt perfekt. Kram Ingrid

Ann sa...

Ja, jag är så glad och tror det kommer bli så bra!

Karin sa...

Vad roligt! Det låter som en fantastisk arbetsplats! Grattis!