måndag 8 mars 2010

Lite vår!

Å, dessa underbara fågelläten som påminner om att vi befinner oss i den första av vårmånaderna och att vårvärmen lurar runt hörnet, eller som Johan uttryckte det igår: "Jag tror att snön ligger kvar till början av juni...". Nja, det ska vi väl ändå inte hoppas, dear!

En helg som innehöll lite blandad kompott har passerat. Fredagens besök i badhallen blev synnerligen lyckat; Oscar och Johanna mindes hur arm- och bentagen skulle göras och Gustav tyckte det var lite läskigt med vattnet till en början men blev tuffare efter hand. Det 34-gradiga vattnet var lätt att stå ut med och man glömde för en stund det vita landskapet där ute.

Vid 6-snåret lämnade jag familjen för att bege mig till stan. Karins Pelle skjutsade oss till Vasastan där vi hade tänkt oss Björns Bar men tyvärr var det alldeles överfullt så vi gick några steg neråt gatan och klev in på La Bouffe, en fransk bistro med supergod mat och skön stämning.

På lördagen fick vi besök av svärföräldrarna som visade kort från sin fem veckor långa golfresa i Sydafrika; det hade varit en händelserik resa där en förrymd giftorm, en glömd hotellnyckel, ett par bränder, en egoistisk helikopter, golfbanor i långa rader och fina omgivningar samsades i minnenas bagage.

Lördagkvällen blev mindre rolig för Johanna som åkte på någon form av kräksjuka; jag misstänker att det kan vara det halvkilot vindruvor hon lyckades stoppa i sig. Kanske var de så kraftigt besprutade att avsköljning inte räckte. Blä!

Imorgon ska jag på en andra jobbintervju!

Inga kommentarer: