söndag 30 oktober 2011

I strilande regn

Vaknade av mig själv kvart över sex; vintertid förvisso men ändå. Huset var alldeles tyst och lugnt och det lockade mer att gå upp och äta frukost än att ligga kvar i sängen. Hur nu detta är möjligt när man för en gångs skull har möjlighet till sovmorgon. Kolsvart ute när jag plockade upp tidningen ur brevlådan, ett stilla regn bröt tystnaden, husen runt omkring låg i totalt mörker. Det var antagligen bara jag som var vaken. Kaffe, ostmacka och tidningen alldeles för mig själv, några levande ljus. Den närmsta timmen fylldes köket av resten av familjen och när det var dags för simskolan ville även Gustav hänga med. Jag tog tillfället i akt och gav mig ut på en löprunda. Vädret var allt annat än lockande men desto större utmaning tänkte jag och snörade på mig skorna. Det strilande regnet till trots var det faktiskt en väldigt skön springtur med mer energi än igår då krafterna sinade alldeles för fort.

På väg hem från 7-årskalas i Hedefors somnade Gustav i bilen och stensov, helt omöjlig att väcka, så nu har vi en väldigt pigg krabat i soffan, helt utan avsikt att vilja sova. Tur då att det är stängningsdag på skola/förskola imorgon så att vi inte behöver stressa iväg tidigt. Själv är jag nu ganska färdig med den här dagen och skulle inte ha något emot att gå och sova.

Inga kommentarer: