torsdag 27 oktober 2011

Snabbvecka

Hur snabbt gåtr inte en vecka? Måndag jobba sent, Johanna till körövning inför tisdagens uppvisning. Tisdag jobb, hämta barn, laga mat, köruppvisning med rocktema, höll på att börja gråta när jag såg Johanna sjunga som en liten rockstjärna, kvällen till ära iförd svart väst, glittrig tröja, svart kjol och svarta tights ackompanjerade av nitarmband och mängder av pastelliga armband à la Madonna på 80-talet. Hela familjen + mormor och morfar satt stolta och diggade till allt från Rihanna till Green Day. Onsdag, jobba sent, Gustav sov när jag kom hem och det var bara att säga god natt till de stora. Torsdag vakna halv sex, iväg till jobbet, hämta små ungarna, kompis till Johanna med hem. Det var mycket fniss, lek med smurfar och utklädning till häxor inför morgonens halloweenutklädning i skolan. Gustav erkände för mig när jag låg bredvid honom och nattade, att han faktiskt var kär i Villa på dagis. Jaha, här skiftar det snabbt tänkte jag och drog mig till minnes vad Noelles mamma sa till mig igår; Gustav hade minsann friat till hennes dotter och pussat henne på munnen. Oj, vilket triangeldrama!

Imorgon inför vi vårt nya fredagsmys; nämligen tv-fri kväll. Vi hade tänkt umgås, göra något roligt, spela spel eller pussla eller något liknande. vi får se hur det går; om det blir tv-abstinens eller lyckat. Först är det 10 timmars jobbdag för mig, möten med cheferna och sedan ska det bli underbart skönt med helg.

Inga kommentarer: