söndag 6 november 2011

Ett tänt ljus för mormor

Födelsedagen har firats i dagarna två; igår vaknade jag av skönsång och kaffe på sängen. Paket och teckningar och ett armband med bokstavspärlor sammansatta till Johanna hjärta mamma Ann. En teckning föreställande mig och Oscar som kramas och texten: Mamma är så snäll och bakar goda bröd.
Hagabadets ansiktsbehandling var ljuvlig, likaså det varma badet och bastun efteråt. Lunchen på Axel Engströms vingård var dyr men väl värd vartenda öre. Familjen kom och hämtade mig och vi styrde mot Östra kyrkogården för att tända ett ljus på mormor och morfars grav.



Johanna valde den lilla ekorren. Jag har tyvärr aldrig träffat min morfar men mormor minns både jag och barnen, i alla fall de två stora, med glädje. Oscar minns hennes kanelbullar och Johanna minns att hon var så snäll.

Idag blev jag firad av mor och far samt bröder med familjer; jag fick bland annat ett presentkort på en ridlektion vilket jag blev väldigt glad över. Nu ska jag äntligen se till att börja rida, något jag länge har velat.

Inga kommentarer: