tisdag 8 november 2011

Ordfejd

Bättre sent än aldrig blev även jag fast i telefonalfapetet Word Feud. En dag som denna med en liten febrig Gustav som ville titta på Toy Story, passade det finfint att testa spelet och jag fastnade fullständigt. Det var faktiskt dessutom ganska nyttigt att för en gångs skull inte tvätta, städa, plocka leksaker, kläder vid vab eller ledig dag. Gustav låg i min säng uppallad med en mängd kuddor och datorn i knät, skrattandes åt hans stora idol Buzz Light Year.

Vid middagen infann sig en diskussion om framtiden. det var Oscar som startade samtalsämnet: "Jag önskar att jag gick sista året på gymnasiet nu. Då skulle jag snart börja på universitetet och äntligen få läsa till uppfinnare. Det tar nog tio år minst. Jag ska sälja in mina uppfinningar till olika företag"
Wow, det var målmedvetet, tyckte jag. Johanna kontrade med att hon inte alls skulle gå på något universitet: "Jag ska nämligen bli lärare". Hmm....jag var tvungen att upplysa henne om det faktum att det krävs några år på näämnda lärosäte för att bli lärare. "Ja, men jag kanske ska bli frisör som Amy Diamond". Hmmm...även där krävs en del utbildning. Gustav var inte sen att meddela sitt framtida yrkesval: "Jag ska jobba på Bushuset när jag blir stor".

Nä, nu är det min tur att få till ett ord med hög poäng!

Inga kommentarer: