onsdag 2 november 2011

Lyxigt

Helt galet tidigt kom ungarna i säng ikväll; Gustav var vråltrött redan kvart över sex...de tvar lika bra att stoppa honom i säng och han somnade på två minuter. De andra lever väl också kvar med sommartid i kroppen så en timme efter lillebror låg även de med kinden mot kudden.

Lyxigt med lite tid själv, vilket får mig att längta efter lördag och det beror inte på att det är min födelsedag; den hade jag kunnat hoppa över, det känns som att jag hade kunnat stanna kvar precis här vid 38; det berot helt enkelt på att jag har bokat en behandling på Hagabadet...å, vad härligt med fluffig badrock och tillhörande tofflor, ett dopp i 34-gradigt vatten, en simtur i ägget, slutna ögonlock i en av vilostolarna före behandlingen. Lyxigt, ja, allt är ju relativt. Idag vid 38 med tre kids, är det lyxigt att få en halvtimme själv efter läggning eller en lördagsförmiddag på egen hand. För tio-femton år sedan var lyx något heeeelt annat; då kunde det handla om att unna sig något dyrt eller ett glas champagne en vardagkväll på stan...ja, i Paris till exempel när man bodde där. Tiderna förändras och man uppskattar kanske andra saker mer nu än vad man gjorde då, även om man nu aldrig då trodde att man skulle göra det...

Imorgon lämnar jag barnen sent till fritids eftersom jag börjar senare och då är det äldste sonen, sist ut med maskerad på fritids, som ska klä ut sig. Jag kommer att lämna en lieman dock utan lie eftersom det inte tilläts några vapen på skolan, vilket vi ju är tacksamma över.
Det är inte bara barnen som fortfarande har sommartid i kroppen; klockan är bara 20:45 och här är en som inte hade sagt nej till att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: