onsdag 19 november 2008

Födelsemärke



Regnet strilar ner från en mörk himmel. Det var minusgrader i morse så jag trodde nästan att snön skulle vinna över regnet idag. Promenaden nyss blev således rejält blöt men målet var frisk luft och en sovande son i vagnen och det uppnåddes.

För någon vecka sedan upptäckte jag att ett födelsemärke på halsen började klia och se lite annorlunda ut. Rädslan uppmanade mig att direkt kontakta läkare. I måndags var jag på Vårdcentralen Hälsan här i Mölnlycke för att undersöka märket. Läkaren tyckte att det såg inflammerat ut och menade att han inte kunde ta bort det när det fortfarande var inflammerat. Däremot knipsade han bort ett antal födelsemärken på mage, rygg och hals. De skär inte, vilket jag trodde, utan klipper bort dem. Det gick hur smidigt som helst och nästkommande måndag ska jag dit igen och ta bort några till. Det jag är lite nervös över är ett märke som sitter på ögonlocket, för bedövningssprutan var inte jättebehaglig och bara tanken på att få en spruta i ögonlocket gör mig skakig.

Medan jag lagade fiskgratäng igår lekte barnen att de skulle gifta sig. Johanna hade något slags flor över håret och frågade Oscar om de skulle gå till kyrkan och gifta sig. Oscar var med på noterna men när det var dags "kom ett monster och fångade mannen och satte en kabel med elektricitet in i kroppen" och mannen förvandlades till en skakande robotliknande människa. Johanna stod och väntade men insåg snart att hennes "blivande man" var som förbytt. Då vände hon sig om och satte sig bredvid Gustav i babysittern och frågade om inte han ville vara med i hennes lek istället. Gustav hade inte så där jättemycket att säga till om men fogade sig glatt i hennes pussar.

Inga kommentarer: