onsdag 5 november 2008

Närmre 40 än 30!

Ja, då var man ett år äldre och dessutom närmre 40 än 30!

Morgonen inleddes av små barnstämmor i trappan som sjöng "ja må hon leva". Sången och hurraropen var avklarade innan sovrumsdörren öppnades. På brickan som de hjälptes åt att bära låg två små tallrikar och det deklarerades att kaviarmackan var till Oscar och ostmackan var till Johanna. Min macka var täckt av massor av små ostskivor. Oscar sa att de hade tänkt göra varm choklad men att de inte hittat o´oboyen...(tack och lov!). Kameran hade de kommit ihåg så de turades om att ta kort på sin mamma och sovande lillebror. Johan var i Stockholm så denna födelsedagsuppvaktning ansvarade barnen för. Gustav sov sig igenom både tända lampor rätt i ögonen, ett par hopp i sängen och ivriga och höga barnröster. När mackorna var uppätna, gjorde kaffesuget sig påmint så jag föreslog jag att vi skulle gå ner och fortsätta frukosten.
På framsidan av GP gick det inte att ta miste på vem som hade tagit hem segern i USA. Nu är det upp till bevis för Obama att få till stånd en förändring i landet i väst.

Efter dagiskörningen satte jag igång att baka en tårta och när den var i ugnen ringde två vänner med några minuter mellanrum som jag inte har pratat med på länge, så det blev en stund i telefonen.

Lite senare kom mamma och pappa över för att gratulera och smaka på tårtan. De hade med sig två presenter; boken "A piece of cake" av Leila Lindholm och en köksassistent, så nu ska det minsann bli baka av! Johan kom hem från Stockholm och han hade en bukett vackra liljor i handen som jag fick och dessutom fick jag en supersnygg kofta och en parfym.

Efter en god fisksoppa och ett litet glas vitt vin, mera tårta och kaffe kände jag att min trettiosjätte födelsedag var fulländad!

Inga kommentarer: