onsdag 26 november 2008

8 kg bäbis

De stora barnen är på dagis och jag skulle inte bli förvånad om de har varit trötta idag, eftersom Johanna redan 05:30 ropade från sitt rum och undrade om det var morgon. Hon insåg snabbt att jag ville "dra mig" några minuter till så hon gick in till Oscar och väckte honom. Lite efter sju gick jag ner och gjorde i ordning frukost som denna morgon bestod av resterna av gårdagens risgrynsgröt. Även jag slevade glatt i mig av den.

Efter en liten promenad runt i området sover nu Gustav i vagnen på farstutrappen och får gärna göra det ett tag till.

Johan reste till Bonn igår och kommer hem sent i kväll. Själv är jag vrålförkyld med hosta, snuva och huvudvärk. Just denna vecka hade jag gärna sluppit bli sjuk med tanke på att jag har ett dop att planera inför söndag, adventspynt som ska upp och att jag är själv med barnen i två dagar.

Igår var Jag med Gustav på BVC för att väga, mäta och få första vaccinsprutan. Han väger nu stadiga 8 kg och mäter 63,5 cm. När jag nämnde för sköterskan att han kräks en del fortfarande, sa hon att jag behövde ju i alla fall inte vara orolig över han inte fick i sig tillräckligt. Nej, det är jag inte!
Efter BVC-besöket gick jag till Donna of Mölnlycke (en nyöppnad klädaffär) och köpte en liten svart handväska. När jag kom hem och tog upp väskan ur påsen, såg jag att larmknappen satt kvar. Konstigt att jag kunde gå ut ur affären utan att det larmade. Jag ringde direkt och expediten tyckte också att det var märkligt. Jag får ta mig dit imorgon, så att de kan plocka bort larmet.

Inga kommentarer: