tisdag 3 februari 2009

Leksakskomplex med komplex

När jag efter en något upphackad natt vaknade var klockan lite efter åtta och tystnaden fyllde huset. Johan hade kört barnen till dagis och jag kände mig ganska utvilad, så vi gick upp och bytte blöja, tog på kläder och åt sedan frukost i tur och ordning. När klockan började dra sig mot elva packade jag in Gustav i bilen och körde iväg till mamma som skulle följa med till det gigantiska leksakskomplexet Toys´r´us vid Sisjön. Vilken enorm industri med sina stora gångar i olika färger; rosa om det handlade om Barbie, dockor och liknande och svart o blått om det rörde sig om vapen, Star Wars och Lego. Ja, det skulle jag kunna spinna vidare på men det får bli ett annat blogginlägg när jag har mer tid.

Vi införskaffade några presenter till Oscar som fyller år på lördag och lite kalasattiraljer. Gustav låg och tittade i vagnen och blev förmodligen proppfull av intryck och framtida önskningar.

Efter att jag hade kört hem mamma, var det dags att hämta barnen från dagis och efter ett stopp på ICA åkte vi hem. Oscar ville leka med sitt piratskepp i badkaret och Joahnna klädde ut sig medan jag fick fram mellanmålsmackor och o´boy. Gustav fick smaka på bäbisgröt som i och för sig var från 6 månader men det är han ju nästan. Han lät sig väl smaka men efter några skedar var han nöjd.

Nu är det Bolibompa som gäller för de stora, Gustav sover i vagnen som står i hallen och jag ska snart bege mig till kvartersstugan för styrelsemöte med Övre Skogens samfällighetsförening där jag sedan fyra år är sekreterare.

Inga kommentarer: