torsdag 16 april 2009

Aj, aj kapten!

Klockan började närma sig åtta och det var hög tid för barnen att slita sig från morgonbolibompa för att gå upp och borsta tänderna före dagis. De brukar dra på det in i det sista; det är alltid bara en liten stund till, så jag var beredd på att det skulle bli så även denna arla morgon. "Stäng av tv:n och kom upp och borsta tänderna", sa jag. Vad händer? Tv:n stängs av och Johanna ropar "Aj,aj kapten" varpå båda barnen tävlar sig uppför trappan.

Idag kom Oscars klasslista med 15 pojkar och tio flickor. Den hänger på kylskåpet och för varje gång jag ser den, inser jag mer och mer att han har blivit så stor så snabbt.

Johanna plockade vitsippor utanför dagis som nu pryder köksbordet. När vi kom hem från dagis blev det mellanmål ute i solskenet och sedan sprang båda två upp till kompisarna.





Gustav somnade i vagnen och jag sippade på en kaffe medan jag bläddrade i ett nytt nummer av Mama.

Inga kommentarer: