onsdag 22 april 2009

En överkansler i fläskpannkakan?

Barnen har varit på dagis, Gustav har sovit nästan tre timmar i ett streck mitt på dagen och jag funderar över vad jag passade på att egentligen göra medan jag hade lite egentid. Hmmm...la jag mig i soffan och läste en bok? Tog jag ett fotbad och gjorde en hårinpackning? En latte i solsken på altanen med fågelsång i bakgrunden? Nej...däremot åkte dammsugaren fram, kläder plockades från golv och soffor, köket åkte på en uppfräschning, barnkläder en masse veks och ströks och hamnade i rätt garderob, barnens sängar bäddades, dagisblanketter fylldes i och till sist lastades två papperspåsar med returpapp in i bakluckan på bilen. Där ligger de förresten fortfarande...allt kan man ju inte hinna med...
Gustav vaknade rödmosig och utvilad, jag gjorde mat till honom och mig och därefter var det dags att åka och handla innan barnen skulle hämtas.

Eftermiddagen tillbringade vi på lekplatsen där fler mammalediga mötte upp. Mellanmålsmatsäck dukades fram och hungriga ungar kom, åt och lekte vidare.



Vid middagen idag undrade Oscar om det var 'överkansler' i fläskpannkakan. Jag frågade om han menade kassler eller möjligen bacon. "oj, jag sa visst fel. Jag har nog sett lite mycket på Star Wars på sistone", erkände han då glatt. När han några minuter senare benämnde Max mamma Annika för Anakin, var jag villig att hålla med om att det nog har blivit lite mycket av nämnda film.

Gustav kämpar med att knäcka krypkoden men är inte riktigt där än. Trappgrindarna ska monteras i helgen för han är väldigt nyfiken på trappstegen som han försökte häva sig upp för igår.


Inga kommentarer: