tisdag 28 april 2009

Den första tanden

Oscar meddelade glatt och stolt denna morgon att den första mjölktanden hade lossnat. Den stora tanden tränger redan fram i gluggen och tanden bredvid är även den rejält lös.

Gustavs tänder lyser däremot med sin frånvaro men som en läkare sa för länge sedan: "Oroa dig inte, vid två års ålder har de allra flesta sina tänder", så oroar mig gör jag inte. Idag är det Bvc-besök och som vanligt vid åttamånaderskontroll är det boeltestet som ska göras.

Helgen gick i ett synnerligen snabbt tempo. Fredagen var solig och ingen kände för att ställa sig i köket, så det blev god thaimat istället. På lördagen åkte Johan och barnen till Mölnlycke trä för att inhandla jobbarbyxor (de tidigare har numera ungefär samma färg som vårt hus sedan förra årets målning) och diverse krattor och liknande inför vårens städning i samfällighetsföreningen. Det blev en varm dag och hade det inte stått april i kalendern skulle det lika gärna kunna ha varit en dag i juli. Barnen krattade och grävde med sina spadar och korven och tablettaskarna blev deras belöning för välfötjänt arbete. Årsmötet inleddes när korv och dricka hade plockats undan i kvartersstugan och jag avgick som sekreterare efter nästan fem år.

Nu har Gustav somnat i vagnen och jag funderar på om jag ska ta mig en promenad ner till centrum eller vara lat och ta bilen.

Inga kommentarer: