torsdag 2 april 2009

Vårskrik

Tvättmaskinen som inte har körts på två dagar brummar taktfast inifrån tvättstugan. Barnen är denna dag, friska och krya, tillbaka på dagis. Johanna var rädd att fröknarna på inte skulle godkänna mitt beslut om att inte ta med overallerna så jag fick om och om igen försäkra henne om att jag faktiskt kunde bestämma det. Med tanke på att det var rena sommarvärmen här igår och de sprang omkring i bara tröjor så känner jag att overallerna har gjort sitt denna säsong (om det nu inte blir "aprilväder" vill säga).

Barnen som blev pigga och friska i ett huj så fort vårsolen lockade, var ute och lekte med sina grannkompisar precis hela dagen. En stunds avkoppling i solsken på altanen i sällskap med Tor & Sagas och Max mammor förgyllde eftermiddagen. Äntligen är våren här! Johan kom hem tidigt och plockade fram utemöblerna, jag krattade lite löv från rabatterna medan Gustav satt i vagnen och tittade på och tjöt vårskrik à la Ronja.
Efter middagen fanns det inte en tanke på Bolibompa; gatukritorna åkte fram och gatan blev till ett konstverk. När bad och sagor var till ända och Johan hade testat sina nya löparskor, satte vi oss framför tv:n och tittade på ett inspelat avsnitt av Lost.

Inga kommentarer: