tisdag 22 december 2009

Snöigt

Kvart i nio vaknade jag av att Gustav låg och krafsade på mig. Det var dags att gå upp. Teven var igång på övervåningen och Johan hade åkt till jobbet för en halvdag. Tanken var att vi skulle ha åkt till skåneland idag men väderleksrapporten uppmanade oss att stanna hemma. Med en utfärdad klassettvarning ger man sig inte ut på vägarna med tre barn där bak.

Under eftermiddagen handlade jag klart julklapparna och under bussturen hem började snön falla. Efter middagen snöade det så ihållande att det låg kvar snö på fönstren. Vid halv åtta klädde vi på barnen och oss själva mängder med vinterkläder och begav oss ut. Tre barn i varsin pulka och Johan och jag tog täten till backen där de stora barnen åkte och den lille fick också åka en bit. Jag tog ett barn åt gången i knät och virvlade nerför backen. Gustav fick snö i ansiktet och försökte kravla sig ur i farten men tyckte nog att det var härligt ändå för han ville upp igen.

Imorgon åker vi söderut och hoppas på ett bra väglag; packlinen är riggad så alla julklappar får förhoppningsvis plats.

I år skickar vi inga julkort så... GOD JUL!!!

Inga kommentarer: