onsdag 21 januari 2009

Polis polis...

På altanen där snön fläckvis ligger kvar gör en kvarglömd blå pulka konstgjord andning. Kanske får den åka i vinande fart ännu en gång under 2009 innan den stuvas undan i det överbelamrade förrådet. Hur det än är med snö och vinter och roligt för barnen med snö så kan jag inte hjälpa att jag ser fram emot varmare dagar med små skott av påskliljor och scilla som nyfiket sträcker på sig i vårjorden.

Fredagen 16 januari fick vi en polis i släkten. Stolta satt vi på konserthuset i Växjö när Christian tillsammans med 144 aspiranter tog emot sitt examensbevis. Efteråt tog vi en bit mat på en restaurang i centrum där C hade bokat bord. C var iförd sin nya uniform och när vi skulle gå in på restaurangen pekade en liten pojke på C och sa till sin pappa: "Titta, en polis". (Jag får lägga in lite bilder senare när jag har fått dem mejlade till mig eftersom jag hade glömt kameran...).

På lördagen hade Tina ställt till med examensfest i sina föräldrars hus i Långedrag. Det bjöds på varmrökt lax, potatis och en kall sås. Efterätten bestod av mammas underbara marängtårtor som hon hade pyntat med små polisgubbar. Gustav var vaken merparten av kvällen liksom hans en dag yngre syssling Josef. De stora barnen var en trappa upp och sysselsatte sig själva med ritblock, bilar och ett par filmer.

Gustav som ligger på en filt bakom mig försöker i detta nu att tala om för mig att han har fått nog av att ligga på mage.

Igår var jag med Johanna på återbesök hos tandläkaren och hennes framtand var något mobil men inte så pass att de valde att dra ut den, tack och lov! Nu dreglar Gustav ner på tangentbordet så det är väl dags att sluta skrivA FÖR DEN HÄR GÅNGEN.

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh! Gratulera Christian så mycket från oss!!!! Duktigt!