onsdag 7 oktober 2009

Avancerat

Efter att ha provat yoga fyra gånger, bestämde jag mig idag för att ge mig på yoga advanced. Så himla mycket svårare kunde det väl inte vara, tänkte jag när jag parkerade på sats-parkeringen tre minuter innan det var dags. Med andan i halsen visade jag upp mitt kort, insåg också att jag var tvungen att köpa ett lås eftersom det numera inte bara går att rulla ihop en tjock tröja i väskan; kvällens temperatur krävde sin höstjacka. Klassen hade inte börjat men dörren var stängd så jag fick smyga mig in, hittade Annika och placerade min matta bredvid hennes.

Med darrande ben utförde jag övningarna som på advanced visade sig fokusera på just ben- och höftövningar. Även axlarna fick vad de tålde i alla repetitioner av plankan och hunden. Det var helt klart mer avancerat än den vanliga yogan men det gav också mycket mer och definitivt mersmak. Måndag och onsdag är yoga från och med nu.

Häromdagen utnämnde sig Oscar till byggchef över dockhuset och kallade till byggmöte igår klockan sex. Jag tog det inte på så stort allvar, tänkte att han fantiserade och lekte men klockan sex ringde det på dörren och ett efter ett barn klev in och Oscar ropade från ovanvåningen att nu var det dags för mötet. Johanna var med på noterna när sju barn satt i en ring och fick varsin uppgift av byggherren. Det skulle ordnas med altan, utemöbler, tapetsering och målning. Julia förde protokoll eftersom hon var den ende som kunde skriva.



Det pysslades, klipptes och tejpades. Själve byggchefen gjorde altanen som bestod av en bit kartong som han målade svarta streck på.

Gustav blir så glad när han får vara med och leka med sina storasyskon.
Lite senare skulle Johanna ha konsert för sina trogna fans; de har nog varit på tjugotalet konserter vid det här laget. Hon hade tillverkat en mikrofon på dagis som hon belade med glitter när hon kom hem. Tyvärr hann jag inte fånga själva artisten men vi får denna gång hålla tillgodo med publiken.

Inga kommentarer: