måndag 5 oktober 2009

Första pris = en extra skiva blodpudding

Efter Garden centret och en runda på Ica körde vi in på skolparkeringen tjugo minuter innan det var dags att hämta Oscar. Johanna meddelade från baksätet att hon behövde gå på toaletten, så vad sjutton, vi åkte hem, uträttade behov och åkte tillbaka lagom till dess att Oscar med klass vällde ut från bamba. Jag fångade in honom och han berättade att han hade vunnit en mattetävling under förmiddagen. "Vet du vad priset var", frågade han mig där vi gick bland gula höstlöv. "Första priset var en extra blodpuddingskiva i bamba; alla andra fick tre stycken utom jag som fick fyra", strålade han nöjt. Ja, så kanske det har blivit i dagens nedskurna skola; "Den som är bäst får äta sig mätt idag"!

Jaha, då gäller det att drilla småttingarna i allmänbildning så varför inte i a) djurens värld och b) La chanson de Roland? Någon som minns den från d-kursen i franska? Även kallad gångeRolf på ren svenska.
a)

b)











Själv är jag nyss hemkommen från en yogaklass och anar att jag liksom förra veckan kommer att få dras med träningsvärk i de flesta av kroppens muskler under mer än en dag. Vem kunde tro att ett yogapass skulle vara mer fysiskt ansträngande än spinning och core ihop?





By the way, Johan bejakar en av sina sidor!

Inga kommentarer: