söndag 4 oktober 2009

Spelhelg

Johan hade förvarnat om att fredagens bokslut och allt vad det var kunde dra ut på tiden. Detta till trots dök han upp i köket redan kvart över fem med ett stort leende på läpparna. Jag anade att innehållet i påsen som han bar i ena handen var en av anledningarna till denna uppsluppna 'husband of mine'. Strax därpå blev jag varse att det han höll i handen var Playstation 3 och jag hann knappt säga hej förrän han ropade på barnen och begav sig uppför trappan för att koppla in nyförvärvet. Själv blev jag nog mer glad över att han kom hem tidigt än över spelet i sig.

Gällstad och Lager 157 dit jag begav mig i lördags blev faktiskt en besvikelse; det enda vettiga jag hittade till barnen var ett Didriksson-regnställ till Oscar för en billigare penning än på hemmaplan. Mamma som var med köpte ett gäng pyjamasar till alla sex barnbarnen och jag hittade några adventssaker och gardiner till sovrummet. Jag som hade föreställt mig massor av fynd och att jag skulle komma hem med både vinterskor och en mängd kläder till barnen.

När jag körde in på uppfarten vid halv fem kom Pelle och hämtade Elias som hade lekt med Oscar och Johanna lämnades av efter lek hos Emelie.

Nu är det snart dags att väcka Gustav, lägga de nybakta kanelbullarna i plastpåsar och bege oss hem till Christian, Tina och lille ANTON.

Inga kommentarer: