måndag 18 januari 2010

Hektisk mamma"ledig" dag.

Gustav har åkt som en liten vante i och ur bilen idag; vid vaccinationen på Oscars skola, till inskolning, från inskolning, hämta Oscar, till tandläkaren, hämta Johanna, affären...hem. Däremellan har jag försökt hinna med att ringa några viktiga samtal, kolla dagens jobbmarknad, ringa en vän, få i mig lite lunch, sätta igång två maskiner tvätt, fixa mellanmål, laga middag, diska undan efter middagen, vika lite tvätt medan barnen tittade på teve, prata lite med min man, välling till minstingen, natta honom, läsa saga för Johanna (Johan läste för Oscar)- bra med lite ensamtid med varje barn om så bara för en liten stund. Imorgon kväll får Johan själv lägga alla tre eftersom jag ska hem till en väninna på kvällen och fira hennes födelsedag. På onsdag är det Johans tur att gå ut på kvällen med några kollegor.

Nu orkar jag inte mycket mer den här dagen. Gustav som har varit orolig de senaste nätterna höll oss vakna mellan halv fyra och fem i natt och gnäller i skrivande stund i sin säng. Kanske är det de växande kindtänderna som gör ont.

God natt!

Inga kommentarer: