torsdag 14 januari 2010

Vargar

Johanna vaknade sent igår kväll och berättade att hon hade haft läskiga drömmar. Jag la mig bredvid henne en stund och jag frågade vad det var hon hade drömt. Det var om vargar...igen. (Kan det bero på den senaste tidens massmediala uppmärksamhet av vargar, tro?)

Joe: "Jag drömde att det satt två vargar på vinden"
Jag: "Men det är låst och ingen varg och ingen annan heller kan komma in där"
Joe: "Men, nyckelhålet, då?"
Jag: "Nä, det är för litet"
Joe: "Men de sitter ju ofta på en backe och skäller på en jättestor måne"
Jag: "Så är det säkert ofta i filmer men inte så ofta i verklgheten"
Joe: "Finns det vargar här i Sverige?"
Jag: "Ja, men de är rädda för människor och springer iväg om de får syn på någon"
Joe: "Ok"

Sedan somnade hon om och sov utan vargdrömmar ändå till morgonen.

Låt fler vargar leva!

Inga kommentarer: