måndag 18 januari 2010

Vaccin nummer 2

Idag var det dags för den andra vaccinsprutan för Oscar. Kvart i nio kom jag till skolan, med Gustav i vagnen, för att vara med när han fick sprutan. Det gick väldigt smidigt och Oscar var lite pirrig men inte rädd. När det var avklarat styrde vi kosan mot Gustavs dagis och andra veckan av inskolning. Nu har jag lämnat honom för första gången och med en Gustavs gråt ringande i öronen, stängde jag dagisdörren bakom mig och lämnade över honom i personalens armar. Det går bra; man har ju varit med förr men visst är det hemskt när ens barn gråter, så är det och det kan man aldrig bli luttrad inför.

Idag ska jag söka ett jobb som Johan hittade i tidningen. Det får väl bli några ansökningar innan jag hittar ett jobb som jag verkligen vill ha och där jag är önskvärd.

Inga kommentarer: