tisdag 12 januari 2010

Sysselsättning

Snön glittrar som miljontals diamanter när solen strålar anfaller.

Gustav sover efter den andra dagens inskolning på dagis. Han verkar tycka det är roligt med de andra barnen och stormtrivdes med inomhusgungan och rutschkanan; så mycket att han puttade bort några andra små som också tyckte det såg spännande ut. Hans ömma moder förmanade vänligt men bestämt.

O och J är på sina respektive platser; tiden är numera utökad till klockan tre, något de uppskattar. J hade gärna stannat till fem igår och det är ju positivt eftersom det tyder på att hon har roligt. Hon hade lekt med Elvira hela dagen och "åkt pulka med läskiga gupp, men det var bara roligt när vi flög på pulkan". Oscar som var lite orolig över mellanmålet på fritids, om det var så att han bara skulle få en banan och en macka "som förra gången", var även han nöjd med både det och resten av fritidstiden.

Jaha, då var det bara jag kvar utan direkt sysselsättning (som inbringar pengar alltså...) Att göra har jag både med min idé och alla anmälningar till arbetsförmedling, A-kassa (som jag naivt nog aldrig varit med i) och alla dessa intyg och papper att kopiera som måste skickas med. Herregud, det kräver sin tid att vara arbetslös. Sedan är det omregistrering till c-kursen för att slutföra c-uppsatsen (om Förekomsten eller kanske förlusten av 'har', 'hade' respektive infinitiv 'ha' i bisatser).Ja, det gäller ju att passa på nu när jag är arbetslös.

Citat Johanna 12/1-10: "Jag får inte plats med mina pengar i plånboken"

Inga kommentarer: