måndag 25 januari 2010

Kallt igen

Åter 10 minusgrader efter en vecka med lite mildare klimat. Överdragsbyxor och tjocka tröjor tillsammans med vantar och skolväskor samsades på hallgolvet i morse medan Johan skrapade bilen. Barnen var snart färdigklädda och likt två michelingubbar vinkade de till Gustav och mig innan de hoppade in i bilen för vidare färd mot dagis och skola. Gustav började en timme senare så han fick titta en stund på Bolibompa och favoriten Rorri Racerbil innan projekt påklädning inleddes även för hans del.

Eftersom G var hemma från dagis torsdag och fredag var det lite som att börja om inskolningen idag. Tårarna kom redan på väg till dagis. Jag stannade kvar en dryg timme och begav mig hemåt när barnen var ute och lekte.

Nu är det jobbsökning som gäller. Idag ska några av rekryteringfirmorna få sig en anökan från mig. Jag kan ha sökt femton jobb vid det här laget och hoppas få svar från några av dem den här veckan. Bara jag får ett jobb och en inkomst så ska jag satsa järnet på det andra roliga projektet som jag egentligen vill ägna mig helhjärtat åt. Tid nog...

Inga kommentarer: