fredag 29 januari 2010

Is, is och åter is

Ett, två, tre barn iväg till skola och dagis. Iskyla och nordanvind i ansiktet när bilen skrapas ren från vinterisen. Motorvärmaren brummar tryggt men under alltför kort tid för att hinna värma upp det (f)rostbenupna plåtskrället. När utsidan är skrapad är det dags för insidan som även den är täckt av frost. Jag hör Johans förmanande ord ringa i öronen: Skrapa inte insidan, då kan det bli problem med sikten framöver. Ja, jag vet men jag orkar inte vänta på att bilen ska bli tillräckligt varm. Färden mot dagis inleds och instrumentbrädan och ratten sjunger Hej mitt vinterland i kanon.

Idag är det fredag och jobben lyser med sin frånvaro. Jag ringde det aktuella förlaget igår och de satt och gick igenom mängder med provöversättningar och skulle höra av sig när min hade gåtts igenom; denna eller nästa vecka. Jag väntar också på svar från andra jobb men ett i synnerhet som jag hoppas på. Johanna undrade igår om jag hade hittat något jobb och när jag svarade att jag inte hade hittat något ännu, tyckte hon att jag kunde gå ner och jobba lite på biblioteket.

Från det ena till det andra så tappade Oscar sin fjärde tand häromdagen och är numera nästintill tandlös i underkäken.

Johanna var hemma från dagis igår men piggnade till under dagen så när Tina föreslog lunch på Delsjön för att fira att fira att Christian är klar med pappersarbetet och redo att ge sig ut på gator och torg, så nappade vi på det. Ärtsoppebuffé med pannkakor satt som en smäck. Anton sov sig igenom hela lunchen och för att få en skymt av honom kikade vi ner bland filtarna och såg en guppande napp och två små runda kinder.

Ska jag städa nu eller finns det någon sökmotor för jobb som jag kan ha missat??

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Hej!
Följer din blogg med glädje som du vet och tycker det är så mysigt att få följa er vardag. Vill också trösta dig med att jobbsökande är en pärs just nu - så ge inte upp! Jobbcoachen talar ..... Det fixar sig men tar tid jämfört med förr. Har du kollat alla andra jobbsökarlänkar som finns på platsbankens sida? Ett annat tips är att gå direkt in på olika företagssidor och ta kontakt med resp personalansvarig. Men det har du säkert kommit på själv redan. Har du blivit erbjuden en jobbcoach från arbetsföremdlingen? De jag jobbar med tycker att det är ett bra mentalt stöd i en jobbig situation. Peppning varje vecka alldeles gratis i tre månader! Hälsa hela familjen med stor kram! /Kram Ingrid

Ann sa...

Tack Ingrid! Det värmer med uppmuntrande ord i dessa jobbsökartider! Kram!