söndag 31 januari 2010

Lugna och yviga lekar

Johan strängar om gitarren. Vill gitarren smaka lite välling, undrar Gustav och häller de sista dyrbara dropparna ner i gitarrens nav.

Oscar och kompis leker en väldigt tyst lek, Legot i fokus, dörren stängd, Johanna med kompis leker en väldigt yvig lek i badrummet med vatten och skum och en docka som ska bada och tvätta håret. Snart får alla som vill, vara med och baka muffins.

Tanke för dagen: I år är det 19 (19!!!) år sedan jag stod där på trappan med blommor och champagne runt halsen och hade hela livet framför mig. Då var jag 19. Jag har alltså levt lika länge före studenten som efter. Och fortfarande har jag hela livet framför mig.

I eftermiddag blir det middag hos mor & far med syskon, svägerska och syskonbarn. Hoppas få en skymt av en (vaken) Anton idag!

Inga kommentarer: