lördag 6 februari 2010

Köphysteri

En lördag med gnistrande snö och härlig sol, då finns det en enda parkeringsplats kvar på Högsbo 421. Den knep jag. Men jag hade ju anledning att vara där eftersom jag var tvungen att inhandla ett par presenter till Oscar. Vad gjorde alla andra där? Det var smått hysteriskt med ungar som borde ha åkt pulka i någon härlig backe och blivit röda om kinderna istället för att trängas med alla konsumtionsgalningar. Jag är medveten om att jag mycket väl kan uppfattas som orättvis; de andra kanske hade lika goda skäl som jag att vara där. Fast jag undrar det...

Johan som varit på spa i Tylösand fredag-lördag (med jobbet) kom hem under lite efter lunch.

Oscars klasskompis Anton var här och lekte under förmiddagen och medan jag trängdes med folket på 421, stack Johan och barnen ut tillsammans med Brattbergs och åkte pulka.

Inga kommentarer: