måndag 16 mars 2009

Måndag!

Som om jag vore piggare idag...not!

Gustav kom inte till ro förrän vid tio igår kväll och fick då en rejäl laddning av både välling och amning och vi somnade samtidigt i varsin säng(!). Vid 00.49 var det dags igen, så då fick han komma över till mig och somnade efter en slurk mjölk och den guppande nappen i munnen. Hoppas... hann jag tänka innan jag försvann in i sömnens förlovade land men hann bara njuta av den i knappa två timmar innan han gav hals igen och då tyckte han att det var färdigsovet för en stund. När jag lyckades få honom till ro någon timme senare, kunde jag inte somna om vilket var otroligt frustrerande. Johan låg i ett annat rum eftersom han skulle upp halv sex för att åka till Oslo och inte ville väcka oss. Jag hade nog somnat om precis vid den tiden, så jag hörde inget förrän Johanna kom in kvart i sex och frågade om jag kunde göra frukost. Jag undrade om hon tyckte det var okej att titta på barnkanalen en stund så att jag fick vila lite till. Jag gick med henne och satte igång tv:n och la en filt över henne innan jag ramlade i säng igen med hopp om ett par minuters djupsömn. Nja, någon djupsömn blev det kanske inte men jag slumrade tills klockan var kvart över sju.

Efter ett grådisigt lekplatsbesök sitter Oscar och Johanna nu och tittar på den inspelade melodifestivalen och sjunger med och kommenterar artisternas kläder: "Den här gången har trummisen (i Heat) inte någon tröja. Förra gången hade han inga byxor", säger Oscar. "Ja, och de har lockigt hår allihop", fortsätter Johanna. Sedan frågar Oscar: "Mamma, tänk om man vaknade med en avhuggen stövel i sängen". Ja, tänker jag, då har man i alla fall sovit djupt om man inte har märkt att någon lagt dit den.

Gustav, den lille rackaren, sover så gott i vagnen ute på farstutrappan. Nu ska jag brygga mycket kaffe innan pannkakslaggen åker fram.

Inga kommentarer: