tisdag 17 mars 2009

Nycklar

Jag vet inte om jag kan skylla det på sömnbristen men igår åkte ett glas i golvet när jag tömde diskmaskinen och det var väl inte så farligt men däremot blev jag lite skakig i morse när jag skulle hämta tidningen, för på utsidan av ytterdörren ser jag mina hus- och bilnycklar hänga och dingla. Jag som kollade minst tre gånger att ytterdörren var låst innan jag gick och la mig igår kväll, vilket så här i efterhand var helt meningslöst. Johan var i Oslo och hade tagit min bil och ställt i stan för att kunna samåka med några jobbarkompisar. Ja, det är ju för att min kära Ford kanske inte är riktigt lika stöldbegärlig som Johans mer underhållna Passat. Att mina bilnycklar hängde i ytterdörren var ju inte hela världen men vem som helst hade kunnat ju kunnat avlägga visit mitt i natten. Jag skyller det på sömnbristen!

I natt sov jag däremot helt okej med bara ett kort uppvaknande. Gustav sov till halv åtta och var hur pigg och glad som helst när han inledde sin monolog i sängen.

Solen flödar, våren är på gång, krokusar och snödroppar i rabatten, fåglar sjunger, barnen cyklar, marken torkar upp, dags att uppdatera vårgarderoben.

Inga kommentarer: