söndag 29 mars 2009

Ropen skalla, mer sömn åt alla!

Klockan är egentligen tio över åtta och jag är färdig för sängen. I morse när jag tittade på klockan var hon 05.09 och då hade Gustav redan varit igång en tag. Johan kom in och hämtade den lille vid kvart över sex och föreslog att jag skulle sova vidare. Till skillnad från häromdagen somade jag om och vaknade inte förrän halv elva (gammal tid i och för sig). Trots de tre extra timmarna kan jag inte påstå att jag kände mig utvilad.

Oscar och Johanna har också börjat vakna med ljuset och är uppe vid sextiden. Detta innebär att de är vråltrötta under eftermiddag/tidig kväll. Vi måste försöka få dem att sova lite längre. Kanske en mörkläggningsgardin? I kväll satte jag fast Johannas hissgardin, som glipar, med två små häftmassebitar så att gardinkanten sitter tätt intill väggen och på så vis stänger ute ljuset. Får se om det funkar.

God natt!

Inga kommentarer: