tisdag 22 september 2009

Höstväder

Regn, rusk; höstvädret anfaller och helt plötsligt har barnen inga ytterkläder. Gjorde en raid i garagegarderoberna där höst- och vinterkläderna hänger. Jag hittade vinterkläder men inga höstjackor, så nu krävs en uppdatering av både skor, jackor och dessutom regnställ till Oscar. Bye, bye barnbidraget...

Dessutom inser jag att min egen garderob gapar oroväckande tom; kanske var jag lite väl nitisk i mitt rensande av kläder inför flytten. Fast jag hade nog inte valt dem nu ändå, nä, jag måste inföskaffa lite nytt inför hösten och vintern.

Slog på teven igår kväll för att se den där Anna Anka som har prytt löpsedlarna den senaste veckan. Vilka stora livsproblem hon tampades med, stackars människa; vilken färg på rosorna skulle det vara utmed allén upp till huset, snigelbajs som inte gick bort på pelarna utmed vägen utanför huset(kunde ju tipsa om myskAnkan vars delikatess är just sniglar); vad skulle de kända förbipasserande tänka? Gräsmattan hade blivit uttorkad under den hollywoodska brännande solen så efter att ha skällt ut trädgårdsmästaren, beslöt hon sig för att köpa en ny gräsmatta för den nätta summan av 60 000 dollares.

Inga kommentarer: