lördag 5 september 2009

Kalas, kalas!

Av någon anledning verkar sensommaren och hösten vara en tid då många ungar föds. I alla fall i vår släkt och även kompisar till barnen. Jag ska inte säga att kalasinbjudningarna haglar in; det är nämligen lite olika vem man bjuder och inte. Några väljer att bjuda hela klassen, andra bara killar/tjejer i klassen, andra väljer också att bjuda både klasskompisar och kompisar från hemmaplan. Ett sådant kalas har jag precis hämtat hem en glad Oscar från. Snart är det dags för Johanna att fylla 5 år och när jag frågade henne vilka hon ville bjuda, svarade hon med självklarhet i rösten att "jag vill bjuda dem jag känner". Så ska det låta!

Gårdagen inleddes med ett tandläkarbesök för Oscar 7:30 och sedan bar det av till veckans sista skoldag. Johanna, som är ledig på fredagar, hjälpte mig att baka äpplekaka och muffins av äpplena som vi hade plockat hos brorsan i Lerum. När klockan började närma sig halv ett åkte vi för att hämta hem Oscar och även Johannas kompis Emelie som skulle följa med och leka. De hittade på allt möjligt men när det regnade som allra mest bestämde de sig för att rita jultidningar som de sedan gick ut för att lägga i grannarnas brevlådor.

Fredagspopcornen intogs framför Bröderna Lejonhjärta; Johanna och Johan i soffan, Oscar och Leo i saccosäcken, alla intensivt mumsande samtidigt som de följde dramatiken på tv.

Inga kommentarer: