måndag 23 november 2009

bihålor och rossel

Med en anydan till bihåleinflammation tog jag bussen till stan i lördags. Gråvädret förstärkte trycket över ena ögat men de två panodilen gjorde sitt efter en stund och jag fick en heldag utan barnvagnar och trötta barn. I och ur affär för att hitta någon uppiggande kreation till söndagens dop. Till slut fann jag vad jag sökte och färgen påminner om svunna klarblå sommarhimlar. På Philip och Viola hittade jag det jag för länge sedan besämt att lille Anton skulle få i doppresent.

Vid tresnåret kände jag mig klar och gick till busshållplatsen. I ett långt led tågade demonstranter för rätten till asyl för flyktingar från Irak. Jag funderade en stund på om jag skulle ansluta mig men då ringde Marian som jag tidigare hade messat om en kaffe, så det får bli en annan gång.

Mariann och jag tog varsin kaffe och jag rådfrågade henne om min (hemliga) idé. Hon var mycket uppmuntrande och hon är ju väl insatt i det hela så det kändes som ett startskott. På onsdag blir det information på ALMI på Eriksberg om hur hur man omsätter sina idéer till verklighet. Ska bli spännande!

Igår döptes Anton i Älvsborgs kyrka och Oscar som hade blivit tillfrågad om att hälla upp dopvattnet vägrade och gömde sig i bänkraden. Han börjar komma upp i den åldern när det helt plötsligt blir pinsamt med olika saker. Därefter bjödes det på smörgåstårtor och marängtårtor hemma hos C och T.

Om en stund ska jag till vårdcentralen med mina bihålor och Gustavs rosslande hosta.

1 kommentar:

Marie sa...

Man blir verkligen fantastiskt nyfiken på din idé! Hoppas du verkställer den:)