torsdag 5 november 2009

Uppvaktad

Och så var man då ett år äldre än förra året vid samma tidpunkt. Det känns inte alls som ett helt år sedan jag hörde barnen fixa med frukostbrickan själva i köket eftersom Johan var i Stockholm och de smög in och väckte mig med paket och skönsång. Gustav sov sig igenom hela födelsedagssången och barnens muntra tillrop. Den här födelsedagen sov jag som en stock när Johan och de två äldsta tittade in på morgonkvisten. Gustav som hade vaknat på natten och låg bredvid mig, blev klarvaken på studs. Alla barnen var ivriga medhjälpare i paketöppningen och det var inte tal om att hinna få i sig lite av kaffet eller ta en tugga av det hembakta brödet först. När vi så småningom gick upp visade Oscar & Johanna att det hade snöat under natten och jag tackade högre makter (och mig själv) för att jag hade inhandlat termobrallor till Oscar dagen före.

Efter middagen bjöd Johan på tårta som hela familjen gladeligen smaskade i sig.





Inga kommentarer: