söndag 29 november 2009

En helg som gick fort

Så här på söndagskvällen konstaterar jag att helgen gick för fort. Fast å andra sidan har det varit en mysig första adventshelg.

När J hade lekt med kompisen E på fredagen och hon fick reda på att E skulle åka på semester till Dubai, frågade Johanna mig lite senare om gruppen EMD skulle vara där. Jag frågade hur hon menade och hon svarade att "om det heter 'baby goodbye' kanske EMD är där". Ännu mer förvirrad av hennes svar ställde jag ytterligare en fråga och bad om en förklaring och då tyckte hon att jag inte fattade någonting så med aningen uppretad stämma svarade hon: "E skulle ju åka till 'goodbye' så då undrar jag om EMD också är där". Att vara mamma till en femåring kräver emellanåt hög nivå av skådespelartalang, så utan en tillstymmelse till skratt rättade jag henne och berättade att det heter Dubai och att EMD nog inte skulle uppträda där just då.

Efter lek med O och H på lördagen var det dags för Oscar att gå på kalas. När han kom tillbaka, gick vi över till grannarna som ställde till med glöggfest.

Efter lite adventsfika och långpromenad pustade vi en stund i varsin soffa och njöt av adventstjärna och levande ljus innan det var dags för Johannas jumpa.



Johanna fixar morotsstavar till fredagsmyset.



Oscar förbereder mys; dipp med grönsaker!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ann - Jag blir alltid så himla glad av att läsa din blogg med alla härliga berättelser och mysiga bilder på barnen. Tack för allt du delar med dig av! Den där affärsidén, förutom mossan (som förresten var ett utmärkt tips), är jag väldigt nyfiken på! Stor kram till er alla fem / Ingrid

Ann sa...

Tack för att du läser min blogg och för din kommentar!
Ja....tids nog hoppas jag kunna dela med mig av min idé!
Kram!