söndag 1 november 2009

Hänt i veckan

En veckas semester innehöll ett härligt besök i Stockholm och fyra lediga dagar på hemmaplan. På fredagen tog Johan med sig O & J till simhallen för att försöka ge dem vattenvana. Jag frågade Johanna om hon tyckte att det skulle bli roligt och hon svarade att "Ja, men det tråkiga är att vi måste duscha innan för jag vill inte bli blöt" Livet är tufft men det verkade ändå som att de uppskattade det horisontella vattnet för det blev tävlingar och Johan förlorade och det tyckte de var jättekul. Blöta i håret kom de till sist hem och var så där möra och dåsiga som man själv minns att man var efter badhusbesöken man gjorde som liten. Vi åkte ofta med pappa till Myresjö simhall och jag minns hur gott det var med det där automatcitrontéet med socker i som vi drack efteråt. Det hörde liksom till hela simgrejjen.

På lördagen blev det spinningträning för mig och löprunda för Johan. Därefter åkte Johanna och jag iväg på pumpajakt men de var slut i hela Mölnlycke. Kanske skulle jag ha kommit på idén att gröpa ur ett kålhuvud istället som jag såg att någon av vännerna på fb hade gjort. Jaja, ingen pumpa men godis i mängder eftersom vi antagligen skulle få påhälsning av en massa läskiga typer under kvällen. Efter middagen fick barnen sitt lördagsgodis och "spökgodiset" förblev i sin skål, för inte kom det några spöken...jo, en liten skara av halvt utklädda barn som i och för sig försåg sig ordentligt ur skålen.

Idag har barnen lekt med kompisar både här och där. Gustav har varit på ett strålande humör hela dagen och det kanske inte är så konstigt med tanke på att han vaknade klockan nio i morse. "Häj", sa han och sedan var han igång ända tills han somnade vid tretiden. Jag väckte honom vid fyra och en stund senare åt han en hel burk barnmat, en banan och när vi andra åt, ville han också ha och åt med god aptit.

Imorgon är det skola och vardag igen. För Johanna dröjer det ytterligare en dag innan det är dags för dagis.

Inga kommentarer: